måndag 28 april 2008

Almost finished

Min kund och jag har inhandlat tyg till både skjortan och pullovern och jag satte i fredags igång på allvar efter toilen. Uppmärksamhet måste vara min sämsta sida i projektet då jag annars verkar ha desto bättre tålamod. Tålamodet verkar dock ha sina brister i sig, då jag totalt skiter i raster och jobbar oavbrutet 5 timmar sträck vilket leder till mindre skavanker. Som ett senare exempel då jag efter att ha sytt på min magnefika krage inser att jag satt den på insidan istället för utsidan och att sidosömmarna är "ut och in". Men som man brukar säga, "att sprätta är en skräddares lott". Det tar inte lång tid egentligen, men förargeligt är det. Det possitiva är annars att jag blir mindre och mindre förbannad för varje gång liknande saker händer. Det måste ju tyda på en stärkning i ämnet! Imorgon åker ärmarna på och sen är jag klar med skjortan, hallelujah!
















1 kommentar:

my sa...

Lysande Min vän!
Klart att du får ett högt betyg på ditt projektarbete.
Kolla bara igenom din rapport en extragång, förklara ord som du tror att andra inte förstår.

Du har din rulle med mönster kvar på mitt skrivbord. Så då vet du var den är.

Ps. Jag har konsulterat 2 svensklärare, ordet "dettas" existerar inte i modern svenska.

Pps. Just ja! Mycket Väl Godkänd! MVG.