onsdag 9 april 2008

Forwarding

Alla projekt har sina missöden. Jag tror att det har och göra med att jag inte varit aktiv i projektet nonstop, utan haft massa lov som stört mitt fokus och min motivation. Nu har jag hunnit lika långt, till och med lite längre på den nya, "proportionerliga" provskjortan, eller toile som det så vackert heter. Det som kommer att ske närmast är fixering av en ärm och maschett-experimentering. Det blir lärorikt men jag får nog ta med mig lite felkalkylering i ekvationen den här gången med. På något sätt har jag på toile'n tagit för lite sömsmån vilket har resulterat i en 50cm stor rund krage. Men känner du någon som har det så give me a holla, typ. För övrigt så ser konsten okej ut, då det bara är ett snabbt hopplock för att se om allt fungerar som det ska i mitt huvud såväl som på mönstret som jag oavbrutet får ändra. Herr "Mönsterkonstruktör" Sven, på Tiger of Sweden, hade nog rätt när han i förvånad ton undrade varför jag överhuvudtaget VILLE göra en egen skjorta då det är näst intill impossiblé för hand om man aldrig gjort det förr. Men, som sagt, var det lite en del av projektet och projektet i sig, att göra någonting tekniskt väldigt svårt - något tekniskt väldigt lätt, och samtidigt få dessa plagg att fungera i harmoni. Jag kommer att lyckas.

Inga kommentarer: