fredag 18 april 2008

Fas ett klar


















































Så var toilen färdig! Den sitter som ett smäck på min kund och han är nöjd med mönstret. Jag har dessutom hittat en fin poplin som jag ska köpa nu i helgen, så på måndag börjar äventyret på riktigt. Jag ser fram emot det. Det jag kan sammanfatta emd att göra en provskjorta för första gången från ett mönster man skissat själv, är att hel processen är endast trial and error, och så lite tur så klart. Jag har lärt mig en hel drös med knep och tricks för att få en skjorta att se så bra ut som möjligt. Nu när jag tränat mina erfarenheter på provskjortan så kommer det att bli enklare att göra rena snitt och detaljer som verkligen ger skjortan ett handgjort intryck.

Bilderna ovan beskriver: Okets övergång till framstycket och ärmen, en smal manschett och nederst en knappslå på ena ärmen (som ska förädlas ännu).

Inga kommentarer: